مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 10:202024-01-19بين الملل

سفر سومین ماموریت خصوصی سرنشین دار به «ایستگاه فضایی بین المللی» آغاز شد


3» به مقصد «ایستگاه فضایی بین المللی» پرتاب شد و چهار سرنشین خود را به سوی ایستگاه مداری برد.

- سفر سومین ماموریت خصوصی سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی آغاز شد ماموریت خصوصی آکسیوم-3 به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد و چهار سرنشین خود را به سوی ایستگاه مداری برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) به تازگی یک ماموریت سرنشین دار خصوصی دیگر را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پرتاب کرده است.

به نقل از اسپیس، یک موشک فالکون 9 (Falcon 9) روز 18 ژانویه در ساعت 4:49 بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از سکوی پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی بلند شد و یک کپسول دراگون (Dragon) را در سومین ماموریت سازمان دهی شده توسط شرکت آکسیوم اسپیس (Axiom Space) موسوم به آکسیوم-3 (Ax-3) به فضا برد.

این پرتاب در ابتدا برای روز 17 ژانویه برنامه ریزی شده بود، اما یک روز به تعویق افتاد تا زمان بیشتری برای بررسی های پیش از پرتاب فراهم شود.

خدمه آکسیوم-3 عبارتند از مایکل لوپز الگریا (Michael Lopez-Alegria) فضانورد سابق ناسا، والتر ویلادی (Walter Villadei) سرهنگ نیروی هوایی ایتالیا که در ژوئن 2023 با ماموریت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) به فضای زیر مداری پرواز کرد، مارکوس وانت (Marcus Wandt) فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) و آلپر گزراوچی (Alper Gezeravci) که اولین شهروند ترکیه است که به فضا می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر سومین ماموریت خصوصی سرنشین دار به «ایستگاه فضایی بین المللی» آغاز شد

سفر سومین ماموریت خصوصی سرنشین دار به «ایستگاه فضایی بین المللی» آغاز شد