مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 08:052024-01-08سياسي

اِشکال اصلی ناکامی در عملیات «نصر» چه بود؟


عملیات «نصر» در ابتدا یک عملیات آفندی زرهی موفق بود که به علت طرح ریزی مبتنی بر داده های غیرواقعی و نیز عدم تعادل در توازن رزمی با قوای دشمن، - عملیات نصر در ابتدا یک عملیات آفندی زرهی موفق بود که به علت طرح ریزی مبتنی بر داده های غیرواقعی و نیز عدم تعادل در توازن رزمی با قوای دشمن، در مواجهه با پاتک زرهی ارتش عراق، ناکام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عملیات سوم ارتش (در ابتدای جنگ) به اسم نصر یا کرخه کور توسط تیمسار فلاحی طرح ریزی شد و با به کارگیری دو تیپ از لشکر زرهی قزوین به همراه استعدادی در حدود3 گردان سبک رزمی از نیروهای سپاه خوزستان انجام شد.

این عملیات در روز 15 دی ماه 1359، مصادف با 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجرا شد.

در آن زمان، ارتش با این سؤال مواجه بود که چرا خیال تکان خوردن ندارد و پس از گذشت بیش از 3 ماه از جنگ به مواضع دشمن حمله نمی کند.

در اوایل دی ماه بنی صدر به جبهه جنوب آمد و به رییس ستاد مشترک و فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: فوراً یک جایی حمله کنید، همین روزهاست که در شهر راهپیمایی شود که ارتش چرا خوابیده است؟ یک هفته به شما فرصت می دهم تا در یک جایی به مواضع ارتش عراق حمله کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اِشکال اصلی ناکامی در عملیات «نصر» چه بود؟

اِشکال اصلی ناکامی در عملیات «نصر» چه بود؟