مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 17:002024-01-03فرهنگي

در هفتمین دوره جایزه ادبی ریحانه از کتاب سیب بهشتی رونمایی شد


در هفتمین دوره جایزه ادبی ریحانه از مجموعه اشعار جایزه ادبی ریحانه با عنوان سیب بهشتی و محوریت حضرت فاطمه زهرا(س) در قالب اشعار کلاسیک و نو به کوشش راضیه عابدینی رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در هفتمین دوره جایزه ادبی ریحانه از مجموعه اشعار جایزه ادبی ریحانه با عنوان سیب بهشتی و محوریت حضرت فاطمه زهرا(س) در قالب اشعار کلاسیک و نو به کوشش راضیه عابدینی رونمایی شد و از برگزیدگان تقدیر گردید.

احمد مسجد جامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام دائره المعارف بزرگ اسلامی در این مراسم که با شعرخوانی شاعران همراه بود نام زهرای مرضیه را سرمایه معنوی همه تاریخ اسلام و جهان اسلام دانست و گفت: خلافت بغداد جمعی از شیعیان را جمع می کند که گواهی بگیرند امامان از تبار فاطمی نیستند ، نام مبارک فاطمه زهرا پرطنین بوده است ، که خلافت بغداد را به نگرانی وا می دارد.

  وی دانشگاه الازهر مصر را از بقایای دولت فاطمی برشمرد و اظهار کرد: برای نخستین بار دانشگاه الازهر مصر مذهب شیعه را مذهب رسمی دانست ، نام دانشگاه الازهر برگرفته از نام فاطمه زهرا(س) است.

  ایشان در ادامه عنوان کرد : حضرت زهرا(س) از فدک دفاع می کرده اند ، این دفاعیه از این منظر بوده است که بقیه نیز بتوانند حق خود را بگیرند ، حضرت زهرا(س) فرمودند اگر حق من ضایع شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در هفتمین دوره جایزه ادبی ریحانه از کتاب سیب بهشتی رونمایی شد

در هفتمین دوره جایزه ادبی ریحانه از کتاب سیب بهشتی رونمایی شد