مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 12:452024-01-19سياسي

انرژی و سوخت محور رایزنی وزیر نفت با رییس جمهور ترکمنستان


در دیدار وزیر نفت با رییس جمهور ترکمنستان در مورد جنبه های کلیدی تعامل در بخش سوخت و انرژی که برای اقتصادهای ملی دو کشور راهبردی است، تبادل نظر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، جواد اوجی وزیر نفت ایران در چارچوب سفر دو روزه خود به ترکمنستان با سردار بردی محمداف رییس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف طی این دیدار جنبه های کلیدی تعامل جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در بخش سوخت و انرژی را که برای اقتصادهای ملی هر دو کشور راهبردی می باشند، بررسی کردند.

موضوع اصلی گفت وگوی وزیر نفت ایران با رییس جمهور ترکمنستان همکاری در بخش نفت و گاز بود که به گفته طرفین، فرصت های جدیدی برای گسترش آن فراهم شده است.

بردی محمداف از تبادل نظر بین متخصصان این حوزه برای پیدا کردن اشکال و روش های جدید همکاری حمایت و آمادگی جانب ترکمنستان برای بررسی همه پیشنهاد ها و ابتکارات شرکای ایرانی را اعلام کرد.

طی این دیدار خاطرنشان شد که بازدیدهای کاری هیات های دولتی در سطوح مختلف به توسعه روابط بین ایران و ترکمنستان در زمینه های تجاری و اقتصادی، مجتمع سوخت و انرژی، حمل ونقل و ارتباطات، ساخت وساز کشاورزی و نیز بین نمایندگان جوامع تجاری کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انرژی و سوخت محور رایزنی وزیر نفت با رییس جمهور ترکمنستان

انرژی و سوخت محور رایزنی وزیر نفت با رییس جمهور ترکمنستان