مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 20:502023-12-30دانش

دستگاه تولید آب شرب از زباله توسط پژوهشگران ایرانی + فیلم


پژوهشگران جوان کشور موفق به تولید دستگاهی شده اند که از زباله آب شرب تولید می کند و قابل مصرف در زمین های کشاورزی و مناطق خشک و بیابانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پژوهشگران ایرانی موفق به طراحی دستگاه تولید آب شرب از زباله شدند که می توان از این فرایند برای آبیاری فضای سبز و کشاورزی و مناطق خشک و بیابانی نهایت استفاده را برد.

محمدرضا صالحی کیا عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اصفهان در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری درباره ساخت دستگاه تولید آب شرب از زباله، گفت: این دستگاه با تجزیه میکروارگانیسم ها ساخته شده است که از دو مخزن تشکیل شده؛ در مخزن اول یکسری تیغه برای مخلوط کردن زباله در نظر گرفته شده و در مخزن دوم میکروارگانیسم ها قرار گرفته اند و فرایند تجزیه را شکل می دهند.

صالحی کیا گفت: جلوگیری از آلودگی محیط زیست، استفاده از ضایعات برای ساخت قطعات دستگاه و جلوگیری از ورود شیرابه های زباله به سفره های آب زیرزمینی از جمله مزایای استفاده از این دستگاه است.

  این پژوهشگر به مزایای استفاده از آب حاصل از این فرایند اشاره کرد و گفت: می توان از این فرایند برای تامین آب شرب پروژه های فضایی، آبیاری فضای سبز و کشاورزی و در مناطق خشک و بیابانی و کمک به رشد صنعت کشاورزی نهایت استفاده را برد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه تولید آب شرب از زباله توسط پژوهشگران ایرانی + فیلم

دستگاه تولید آب شرب از زباله توسط پژوهشگران ایرانی + فیلم