مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 09:552023-12-31اقتصادي

تقلای طلافروشان برای فرار مالیاتی و مقابله با نفت زدایی بودجه


کارشناس امور مالیاتی با بیان اینکه مقابله با فرار مالیاتی و دریافت مالیات حقه از همگان، ضرورت است، گفت: طلافروشان سال ها در نبود شفافیت و نظارت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در اختیار داشتن یک نظام مالیاتی کارآمد به روش های مختلف می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشورها کمک کند، از یک طرف از طریق این نظام صحیح مالیاتی، می توان به اعمال جهت گیری های صحیح مالیاتی پرداخت و سرمایه ها را به سمت تولید سوق داد، از طرف دیگر، مالیات گیری صحیح می تواند به افزایش درآمدهای دولت، کاهش کسری بودجه و در نتیجه کاهش تورم منجر شود.

درآمدهای حاصل از مالیات می تواند در بخش های عمرانی مختلف به کار گرفته شود و زمینه را برای پیشرفت کشور فراهم کند.

مالیات یکی از منابع اصلی درآمد دولت هاست و باید کشور از محل این درآمدها اداره شود، اما نظام مالیاتی ایران مبتلا به مشکلاتی است که باید حل و فصل شوند.

از جمله این مسائل می توان به ناعدالتی در اخذ مالیات، عدم وجود شفافیت در حوزه جریان کالا و در اختیار نداشتن یک بانک اطلاعاتی قوی در مورد درآمد افراد اشاره کرد.

به منظور حل و فصل این مشکلات، مجلس قانونی را با عنوان پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تصویب کرد، سامانه ی مودیان سال گذشته راه اندازی شد و همه کسب و کارها موظف شدند به آن بپیوندند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلای طلافروشان برای فرار مالیاتی و مقابله با نفت زدایی بودجه

تقلای طلافروشان برای فرار مالیاتی و مقابله با نفت زدایی بودجه