مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 05:152023-12-26اجتماعي

وضعیت ذخایر خونی استان تهران / نیاز بیشتر به دو گروه خونی


معاون فنی سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به شرایط ذخایر خونی در کشور با توجه به فصل سرما و آلودگی هوا و کاهش مراجعات ناشی از آن، در عین حال گفت: - معاون فنی سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به شرایط ذخایر خونی در کشور با توجه به فصل سرما و آلودگی هوا و کاهش مراجعات ناشی از آن، در عین حال گفت: در چندماه اخیر سعی کردیم فراخوان های خود را در گروه خونی O_ و A + متمرکز کنیم اما این به این معنی نیست که به سایر گروه های خونی نیاز نداریم.

دکتر امیرمسعود ناظمی در گفت وگو با ایسنا، درباره پویش اهدای خونِ مهر فاطمی که از 26 آذرماه آغاز شده و تا 13 دی ماه مصادف با ولادت حضرت زهرا (س) ادامه داد، گفت: هدف ما از این پویش تشویق خانم هایی است که شرایط اهدای خون را دارند تا به ما مراجعه کنند.

البته مراجعه زنان برای اهدای خون نباید به زمان خاصی محدود شود و ما از آنها می خواهیم هر زمان توانستند برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی افزود: به هر حال در استان تهران یکی از مشکلات و چالش ها این است که بیش از 95 درصد اهدای خون توسط آقایان انجام می شود و کمتر از 5 درصد آمار اهداکنندگان را زنان تشکیل می دهند و این درحالی است که مصرف خون در برخی بیماری ها و جراحی ها مانند زایمان مختص خانم ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ذخایر خونی استان تهران / نیاز بیشتر به دو گروه خونی

وضعیت ذخایر خونی استان تهران / نیاز بیشتر به دو گروه خونی