مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 10:102023-12-25اجتماعي

بازگشت سنگ قبر «شیخ عبدالله راشد» پس از 9 سال به جای خود


رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد گفت: سنگ قبر عالم ربانی، «شیخ عبدالله راشد» حدود 9 سال در نزد اداره میراث فرهنگی این شهرستان امانت بود که پس از این مدت این امانت برای نصب مجدد بر مزار وی به محل قبل خود بازگشت.

- جی پلاس، کامران اکبری شایگان اظهار کرد: چندین سال قبل چند تن از افراد ناآگاه جامعه به زعم تاریخی و عتیقه بودن این سنگ قبر، اقدام به سرقت و تخریب سنگ قبر عالم ربانی شیخ عبدالله راشد کرده بودند که با اقدام به موقع نیروی انتظامی و اداره میراث فرهنگی مانع این سرقت و تخریب سنگ قبر شد.

ایسنا نوشت؛ وی افزود: در همین رابطه سنگ قبر این عالم ربانی برای جلوگیری از هر گونه تخریب و سرقت تا زمان مرمت و بازسازی به صورت امانت به اداره میراث فرهنگی انتقال داده شده بود که با توجه به در حال انجام بودن ساماندهی مزار شیخ عبدالله راشد این سنگ قبر امانتی پس از 9 سال برای نصب مجدد به محل قبل خود در پارک شهید رجایی مزار شیخ عبدالله راشد بازگشت.

اکبری شایگان یادآور شد: در پیگیری ساماندهی مزار این عالم ربانی امام جمعه اسدآباد نقش ارزنده ای داشته و عملیات ساماندهی، محوطه سازی و بازسازی المان و ساخت سازه آن توسط شهرداری در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت سنگ قبر «شیخ عبدالله راشد» پس از 9 سال به جای خود

بازگشت سنگ قبر «شیخ عبدالله راشد» پس از 9 سال به جای خود