مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 08:152023-12-25حوادث

تلف شدن 20 هزار قطعه مرغ در چناران در اثر نقص سیستم برق اضطراری


رییس شبکه دامپزشکی چناران، نقص در سیستم برق اضطراری و تهویه را عامل تلف شدن 20 هزار قطعه مرغ گوشتی در یکی از مرغداری های این شهرستان دانست.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس شبکه دامپزشکی چناران، نقص در سیستم برق اضطراری و تهویه را عامل تلف شدن 20 هزار قطعه مرغ گوشتی در یکی از مرغداری های این شهرستان دانست.

دکتر محمد اصغرزاده در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: به دنبال قطع برق در حدود ساعت 4 بامداد در منطقه و علیرغم فعال شدن ژنراتور تولید برق مرغداری، بروز نقص و فعال نشدن هواکش ها و از سویی افزایش گرما و دی اکسید کربن موجب تلفات سنگین در مرغداری تخم گذار شد.

وی با بیان اینکه در این مرغداری که ظرفیت آن 60 هزار قطعه بوده حدود یک سوم معادل 20 هزار قطعه مرغ، تلف شده است، عنوان کرد: بیشترین تلفات مربوط به طبقات بالا بوده است.

سالن 60 هزار قطعه ای و در سه طبقه بوده است.

رییس شبکه دامپزشکی چناران با اشاره به اینکه غفلت چند ساعته پرسنل و عدم سرکشی به سالن، موجب ایجاد تلفات سنگین در مرغداری تخم گذار شد، گفت: تلفات پس از جمع آوری از قفس ها، در محل مرغداری و تحت نظارت شبکه دامپزشکی دفن بهداشتی شد.

وی با بیان اینکه بر اساس تلفات اولیه و مریض شدن برخی مرغ ها احتمال افزایش تلفات بازهم وجود دارد، افزود: کارشناسان دامپزشکی این شهرستان در حال بررسی وضعیت هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن 20 هزار قطعه مرغ در چناران در اثر نقص سیستم برق اضطراری

تلف شدن 20 هزار قطعه مرغ در چناران در اثر نقص سیستم برق اضطراری