مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 12:502024-01-13اجتماعي

قصه عجیب ناپدید شدن فرزندی از امام موسی کاظم(ع)


انتخاب عنوان «غار» برای یکی از میدان های معروف تهران و یکی از 12 دروازه پایتخت، که نامی متفاوت بود، گفته می شود به داستان ناپدید شدن یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و یک نامگذاری بخصوص برمی گردد.

- انتخاب عنوان غار برای یکی از میدان های معروف تهران و یکی از 12 دروازه پایتخت، که نامی متفاوت بود، گفته می شود به داستان ناپدید شدن یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و یک نامگذاری بخصوص برمی گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میدان شهید هرندی در گذشته به میدان غار معروف بود.

پس از گسترش شهر تهران در زمان ناصرالدین شاه و ساخت حصار و دروازه های جدید، یکی از دروازه های دوازده گانه ورودی شهر به دروازه غار معروف شد.

وجه تسمیه انتخاب نام غار برای این محدوده، به اراضی و روستاهایی که با نام بلوک غار معروف بودند و داستان حضور یکی از فرزندان امام موسی کاظم(ع) مرتبط است.

علیرضا زمانی، تهران شناس، در این باره می گوید: دروازه غار در خروجی شهر - حوالی همین میدان امروزی - قرار داشت و چون به سمت اراضی و روستاهای بلوک غار گشوده می شد به این نام معروف شد.

نقشه تهران و دروازه هایش در زمان های بسیار دور به اراضی و روستاهای بین تهران و ری بلوک غار می گفتند که مشتمل بر 40 پارچه آبادی بود و به دو بخش بلوک غربی و بلوک شرقی تقسیم می شد؛ بیشتر اراضی منطقه 16، 17، 18، 19 و بخشی از م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه عجیب ناپدید شدن فرزندی از امام موسی کاظم(ع)

قصه عجیب ناپدید شدن فرزندی از امام موسی کاظم(ع)