مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 15:252024-01-09سياسي

لطفا بادست خودتان فرزندانتان را معتاد نکنید!


امروزه آپارتمان نشینی فرصت سرگرمی و بازیگوشی های کودکانه را برای بچه ها کمتر کرده است و فعالیت های دیجیتالی مثل بازی با موبایل جایگزین آن شده است.

- گروه زندگی: گاهی اوقات بعضی پدر و مادرها برای اینکه فرزند خود را آرام کنند، گوشی موبایل را در اختیار او قرار می دهند تا با گوشی سرگرم شود و بهانه گیری نکند.

در دوره ای هم که کرونا مهمان ناخوانده مردم جهان شد و درس و مدرسه به سمت و سوی مجازی شدن رفت خانواده ها مجبور شدند برای فرزندان خود گوشی موبایل، تبلت یا هر وسیله ارتباطی دیگر تهیه کنند تا فرزندانشان مشکلی برای تحصیل نداشته باشند.

در مواردی اما مشغول شدن زیاد کودکان برای بازی با گوشی برای خیلی از خانواده ها تبدیل به یک معضل بزرگ شد، چون دیگر به همین راحتی نمی توانستند آن ها را از گوشی موبایل جداکنند و فرزندشان معتاد به گوشی موبایل شده بود.

در مورد راحل های مواجهه با این مسئله مائده علی اکبری روان شناس و روان درمانگر چنین می گوید: در وهله اول بزرگترها باید از خود بپرسند که چه شده است که فرزند من، این همه وابسته به موبایل شده است.

* قدم اول: علت بی حوصلگی کودکمان را پیدا کنیم در بررسی هایمان اولین موردی که ما به آن می رسیم این است که کودکان معمولا زمانی که بی حوصله می شوند؛ به بازی با موبایل پناه می آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لطفا بادست خودتان فرزندانتان را معتاد نکنید!

لطفا بادست خودتان فرزندانتان را معتاد نکنید!