مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 11:012023-12-22سياسي

بذرپاش: گلستان، خواهرخوانده همسایگان خزر می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، صبح امروز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که در سفر استانی هیئت دولت به گلستان سفر کرده است در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دسترسی به دریا ویژگی منحصر به فرد گلستان است که در همین راستا توسعه بنادر و ارتباطات بندری و پیوندهای خواهرخواندگی دریایی با پنج کشور همسایه دریای خزر در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گلستان در مسیر کریدور شمال- جنوب قرار دارد گفت: این استان به جهت همسایگی با کشور ترکمنستان از ظرفیت ویژه ای برخوردار است و  مذاکرات خوبی با این کشور برای ایجاد بازارچه های مشترک مرزی و دسترسی ترانزیتی استان به کشورهای آسیای میانه انجام شده است.

وی بر ضرورت تقویت زیرساخت های بندری گلستان تاکید کرد و افزود: پس از ابلاغ سیاست های دریاپایه رهبر معظم انقلاب، سرمایه گذاری در حوزه بنادر و دریانوردی شتاب گرفت و در روزهای گذشته حدود 30 قرارداد با بخش خصوصی و عمومی به ارزش 550 هزار میلیارد تومان منعقد شد که برخی از این قراردادها متعلق به گلستان است.

بذرپاش افزود: در هشت ماهه امسال ترانزیت کشور رشد 30 درصدی داشته است و گلستان نقش به سزایی در توسعه وضعیت ترانزیتی کشور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذرپاش: گلستان، خواهرخوانده همسایگان خزر می شود

بذرپاش: گلستان، خواهرخوانده همسایگان خزر می شود