مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 14:302024-01-13پزشكي

تحویل یکی از پیشرفته ترین شتاب دهنده ها به دانشگاه علوم پزشکی لرستان


رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای اولین بار در استان دستگاه شتاب دهنده خطی شرکت الکتا با مدل versa HD مجهز به انرژی فوتونl0mv, 18MV , 6mv و انرژی های الکترون با دقت بسیار بالا تحویل این دانشگاه شد.

- ایسنا/لرستان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای اولین بار در استان دستگاه شتاب دهنده خطی شرکت الکتا با مدل versa HD مجهز به انرژی فوتونl0mv, 18MV , 6mv و انرژی های الکترون با دقت بسیار بالا تحویل این دانشگاه شد.

بهرام دلفان 23 دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار در لرستان دستگاه شتابدهنده خطی شرکت الکتا با مدل versa HD مجهز به انرژی فوتون l0mv, 18MV , 6mv و انرژی های الکترون با دقت بسیار بالا با مساعدت دکتر عین الهی، وزیر بهداشت و کمک دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی لرستان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه با استفاده ازتکنیک HDRS توانایی استریوتکنیک، IMRT، VMAT، Arctherapy را دارد، بیان کرد: کولیماتور این دستگاه از نوع HD Ayility بوده که در آن سرعت لیف ها نسبت به سایر کولیماتورها دو برابر شده و 60 درصد زمان درمان را کمتر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحویل یکی از پیشرفته ترین شتاب دهنده ها به دانشگاه علوم پزشکی لرستان

تحویل یکی از پیشرفته ترین شتاب دهنده ها به دانشگاه علوم پزشکی لرستان