مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 08:312024-01-08اجتماعي

جوامع محلی به کمک حفاظت از عرصه های طبیعی می آیند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: به دلیل استقبال بسیار خوب مردم انارک برای حفاظت از منابع طبیعی، سرمحیط بانی این بخش افتتاح شده است که اگر این اتفاق برای 3 منطقه دیگر نیز رقم بخورد، - احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: حفاظت مشارکتی از عرصه های طبیعی و مناطق تحت مدیریت با مشارکت جوامع محلی اجرایی می شود.

وی با اشاره به افتتاح سرمحیط بانی انارک افزود: در حوزه شهرستان نایین چهار منطقه مشخص شده است و شامل 2 محدوده در بخش انارک و 2 عرصه در بخش مرکزی است که این مناطق می توانند تکمیل کننده حلقه حفاظتی محیط زیست در منطقه عباس آباد باشند.

  لاهیجان زاده بیان کرد: استان اصفهان به واسطه ویژگی های اقلیمی نهفته از تنوع زیستی خیلی بالایی برخوردار است که حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار حفاظت شده جزو مناطق چهار گانه بوده و 700 هزار هکتار منطقه، شکار ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: در این استان مناطقی که پتانسیل و ظرفیت بالای حفاظتی دارند اما تحت مدیریت محیط زیست استان قرار نگرفته اند، بسیار زیاد است که به دلیل گستردگی زیاد این عرصه ها و همچنین کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در محیط زیست و منابع طبیعی، باید از توان و ظرفیت های مردمی استفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوامع محلی به کمک حفاظت از عرصه های طبیعی می آیند

جوامع محلی به کمک حفاظت از عرصه های طبیعی می آیند