مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 10:202024-01-15بين الملل

قطر انتقال گاز مایع را از طریق تنگه باب المندب متوقف کرد


قطر انتقال گاز طبیعی مایع از طریق تنگه باب المندب را در سایه تنش نظامی که منطقه دریای سرخ شاهد آن است، به شکل موقت متوقف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، دولت قطر انتقال گاز طبیعی مایع از طریق تنگه باب المندب را در سایه تنش نظامی که منطقه دریای سرخ شاهد آن است، به شکل موقت متوقف کرد.

بر اساس داده هایی که بلومبرگ درباره کشتی ها گردآوری کرده است حداقل 5 کشتی ناقل گاز طبیعی مایع که در اختیار قطر هستند از روز جمعه گذشته در حالی که در راه گذرگاه آبی حیاتی در سمت جنوبی دریای سرخ بودند، متوقف شدند.

سه کشتی در مقابل سواحل عمان متوقف شدند یکی در دریای سرخ و یک کشتی دیگر نیز در دریای مدیترانه در نزدیکی کانال سوئز متوقف شدند.

تا کنون دولت قطر بیانیه ای درباره عملیاتش مربوط به انتقال گاز طبیعی مایع به مشتریانش صادر نکرده است.

حملات انصار الله یمن به کشتی های مربوط به رژیم اسراییل در حمایت از نوار غزه باعث شده است بسیاری از شرکت های کشتیرانی عبور کشتی های خود را از طریق دریای سرخ متوقف کنند و مجبور شوند قاره آفریقا را دور بزنند تا به مقصد برسند.

همچنین آمریکا و انگلیس طی روزهای گذشته به یمن تجاوز کردند و انصار الله یمن نیز در واکنش به این تجاوز یک ناو هواپیمابر آمریکایی را بامداد امروز با موشک هدف قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطر انتقال گاز مایع را از طریق تنگه باب المندب متوقف کرد

قطر انتقال گاز مایع را از طریق تنگه باب المندب متوقف کرد