مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 09:052024-01-18سياسي

ابتکار دانشمندان ایرانی برای بهبود بخشیدن دستگاه های بیوالکترونیکی


پژوهشگران ایرانی «دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی» با اصلاح کردن یک ماده زیست سازگار توانسته اند گامی را در جهات بهبود دستگاه های بیوالکترونیکی بردارند.

- پژوهشگران ایرانی دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی با اصلاح کردن یک ماده زیست سازگار توانسته اند گامی را در جهات بهبود دستگاه های بیوالکترونیکی بردارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جامعه علمی مدت هاست که شیفته پتانسیل دستگاه های بیوالکترونیکی نرم بوده اما در شناسایی کردن موادی که زیست سازگار هستند و همه ویژگی های لازم را برای عملکرد مؤثر دارند، با موانعی روبه رو شده اند.

به نقل از فیز، اکنون پژوهشگران گامی را در مسیر درست برداشته اند و یک ماده زیست سازگار را اصلاح کرده اند تا بتواند رسانای موثر الکتریسیته در محیط های مرطوب باشد و سیگنال های یون را از واسطه های بیولوژیکی بگیرد یا به آنها بفرستد.

آرام آماسیان (Aram Amassian) استاد علوم و مهندسی مواد در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی (NCSU) و از پژوهشگران این پروژه گفت: ما در مورد بهبود توانایی مواد بیوالکترونیک نرم برای داشتن عملکرد کارآمد صحبت می کنیم.

علاقه زیادی به ایجاد بیوالکترونیک آلی و ترانزیستورهای الکتروشیمیایی آلی با طیف گسترده ای از کاربردهای زیست پزشکی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار دانشمندان ایرانی برای بهبود بخشیدن دستگاه های بیوالکترونیکی

ابتکار دانشمندان ایرانی برای بهبود بخشیدن دستگاه های بیوالکترونیکی