مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 17:012023-12-19سياسي

چرا شورای امنیت ناکارآمد شده است؟


وتوی پینگ پنگی قطعنامه های پیشنهاد شده بازیگران مختلف در شورای امنیت نشان دهنده اوج گیری رقابت ژئوپلیتیکی میان قدرت های نوظهور و بلوک غرب است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: پس از پایان جنگ جهانی دوم کشورهای فاتح تصمیم گرفتند با الهام از ایده وودرو ویلسون، رییس جمهور وقت آمریکا باشگاهی از قدرت های جهانی ایجاد کنند که بتوانند با ابزارهای دیپلماسی، تحریم و در نهایت جنگ موازنه قوا را حفظ و نظم به محیط آنارشی روابط بین الملل بازگردانند.

برهمین اساس شورای امنیت سازمان ملل متحد به محلی برای رایزنی درباره تحولات جاری در نظام بین الملل و اجماع قدرت های بزرگ بر سر مناقشات منطقه ای- بین المللی بدل شد.

به گواه تاریخ روابط بین الملل، در میان مناقشات بزرگ جهانی همواره استثنایی وجود داشته و آن هم موضوع اشغال فلسطین به وسیله رژیم صهیونیستی بوده است.

در 75 سال اخیر با وجود تصویب قطعنامه های متعدد شورای امنیت در زمینه لزوم بازگشت سرزمین های اشغالی به مرزهای 1967 و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، این ایده هیچ گاه عملیاتی نشده است.

حتی زمانی که قدرت های جهانی خواستار توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی هستند و به افزایش تنش ها در جغرافیای فلسطین علاقه ندارند، آمریکا (و در برخی موارد کشورهای اروپایی) با استفاده از حق و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا شورای امنیت ناکارآمد شده است؟

چرا شورای امنیت ناکارآمد شده است؟