مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 05:402023-12-11پزشكي

فشار خون بالا و سال های عمر از دست رفته ایرانی ها


سن امید به زندگی در کشور ما 76 سال اعلام شده و این در حالی است که به اذعان وزارت بهداشت بالغ بر 2 میلیون و 520 هزار سالِ از دست رفته عمر فقط به دلیل فشار خون بالا در هر سال داریم .

- .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پویش ملی غربالگری پرفشاری خون و دیابت در سنین 18 سال به بالا از تاریخ 20 آبان ماه و با هدف شناسایی زودرس مبتلایان این دو بیماری یا کسانی که در مرحله پیش فشارخون بالا و دیابت قرار دارند، کار خود را شروع کرد تا از این طریق بتواند از بروز بیماری وسیع تر در افراد شناسایی شده، جلوگیری کند.

در واقع تاکید وزارت بهداشت بر انجام چنین پویش هایی که مشابه آن نیز در بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در سال 1398 انجام شده بود، بر این است که بتواند با شناسایی به هنگام افراد در معرض عوامل خطر بیماری های غیرواگیر، از بروز این بیماری ها که می تواند سبب از کار افتادگی، مرگ زودرس و تحمیل هزینه های گزاف به سبد خانوار شود، جلوگیری کند.

هرچند که به اذعان معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت تجربه بسیج ملی کنترل فشارخون بالا توانست به شناسایی افراد پرخطر کمک کند اما، بعدا به مرور به دلیل شروع پاندمی کرونا این برنامه نتوانست به قوت خود ادامه یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار خون بالا و سال های عمر از دست رفته ایرانی ها

فشار خون بالا و سال های عمر از دست رفته ایرانی ها