مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 17:552023-12-09اقتصادي

تولید بی خطرترین نماتد کش برای اولین بار در کشور


برای اولین بار در صنعت کشاورزی محصول ارگانیک نماتدکش برپایه گیاه و بدون خطر زیست محیطی با دانش صد درصد ایرانی توسط شرکت دانش بنیان «فصل پنجم» ذیل پارک علم و فناوری استان فارس تولید و در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

- ایسنا/فارس برای اولین بار در صنعت کشاورزی محصول ارگانیک نماتدکش برپایه گیاه و بدون خطر زیست محیطی با دانش صد درصد ایرانی توسط شرکت دانش بنیان فصل پنجم ذیل پارک علم و فناوری استان فارس تولید و در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فصل پنجم در این باره گفت: مشاهده شروع زوال در باغات مرکبات منجر به شکل گیری اولین استارتاپ در شهرستان داراب با عنوان فصل پنجم شد.

با تجاری سازی محصولات فصل پنجم که در پارک علم و فناوری فارس مستقر است و تولید محصولات جدید جهت افزایش عملکرد زمین های کشاورزی، این مجموعه اولین شرکت دانش بنیان شهرستان داراب شد.

محمد حسین فرح بخش بیان کرد: در حالی شکست کشاورزی را شاهد بودیم که با بررسی ها متوجه شدیم اصل مشکل درختان در پوسیدگی ریشه آن است لذا به سمت تولید محصول ارگانیک برای رفع بیماری انگل نماتد که منجر به پوسیدگی درختان می شد، رفتیم.

وی تصریح کرد: در ادامه شاهد بودیم که با نماتدکش ها و قارچ کش های موجود که عمدتا وارداتی و شیمیایی هستند نه تنها مشکل درختان رفع نمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بی خطرترین نماتد کش برای اولین بار در کشور

تولید بی خطرترین نماتد کش برای اولین بار در کشور