مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 14:452023-11-26اقتصادي

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و حفاظت 14 بنای تاریخی خواف


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف از اختصاص 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات حقوق دولتی معادن برای مرمت و حفاظت 14 بنای تاریخی این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف از اختصاص 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات حقوق دولتی معادن برای مرمت و حفاظت 14 بنای تاریخی این شهرستان خبر داد.

محمود باعقیده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه مسجد ملک زوزن یکی از این بناهای تاریخی است، افزود: حفاظت و تثبیت تزیینات و کتیبه های آجری ایوان های مسجد ملک زوزن پایان یافته است.

مسجد ملک زوزن زیباترین اثر به جای مانده از معماری خوارزمشاهیان وی اظهار کرد: مسجد ملک زوزن یکی از زیباترین آثار به جای مانده از معماری خوارزمشاهیان است که آندره گدار با استناد به تاریخ 616 هـجری قمری در کتیبه پشت ایوان قبله، بنا را به دوران حکومت زوزن نسبت داده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف ادامه داد: آندره گدار ارزش بنا را در استفاده کاشی دو رنگ برای اولین بار دانسته است.

باعقیده تصریح کرد: ایوان های مسجد ملک زوزن با تزیینات آجر کاری متشکل از نقوش هندسی، گیاهی و کتیبه های بسیار زیبا شامل آیات قرآنی، عبارت تاریخی و بخشی از نام یکی از استادکاران مزین شده است که زیبایی و جلوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و حفاظت 14 بنای تاریخی خواف

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و حفاظت 14 بنای تاریخی خواف