مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 11:252023-12-09سياسي

تنها فرزند ناصرالدین شاه که انقلاب را دید که بود؟


شاید درباره هیچ یک از پادشاهان ایران به اندازه ناصرالدین شاه قاجار متعدد و متنوع گفته و نوشته نشده باشد و چون درباره آخرین پادشاه ایران هم به اعتبار انقلاب کتب بسیاری منتشر شده این گزاره می تواند قطعی تر باشد که زندگی هیچ یک از پادشاهان ایران به اندازه .

- شاید درباره هیچ یک از پادشاهان ایران به اندازه ناصرالدین شاه قاجار متعدد و متنوع گفته و نوشته نشده باشد و چون درباره آخرین پادشاه ایران هم به اعتبار انقلاب کتب بسیاری منتشر شده این گزاره می تواند قطعی تر باشد که زندگی هیچ یک از پادشاهان ایران به اندازه ناصرالدین شاه قابلیت روایت گری با قصه های گونه گون ندارد و یکی از دلایل شمار فراوان همسران (شامل چهار زن عقدی و صیغه ای ها) است و به تبع آن 37 فرزند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصر ایران نوشت: همین که هنوز درباره او فیلم و سریال ساخته می شود و اخبار و اطلاعات مختلف با موضوعیت او مود توجه افکار عمومی است گواه این مدعاست.

از یک سو آخرین پادشاه کلاسیک است چون تفکیک قوا و قانون گذاری به مفهوم مدرن پس از او صورت پذیرفت و از جانب دیگر نخستین در تقارن با دنیای مدرن؛ چرا که بسیاری از مظاهر دنیای مدرن در دوران او و اغلب به دست شخص او وارد ایران شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها فرزند ناصرالدین شاه که انقلاب را دید که بود؟

تنها فرزند ناصرالدین شاه که انقلاب را دید که بود؟