مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 02:302023-11-25پزشكي

وقتی ثانیه ها حیاتی هستند، پهپادها ناجی جان انسان می شوند


پهپادها در موقعیت هایی که زمان اهمیت زیادی دارد، سریع تر از آمبولانس ها عمل می کنند و اکنون محققان موسسه کارولینسکا در حال بررسی ایده ارسال پهپادهای مجهز به دستگاه های شوک الکتریکی خارجی خودکار (AED) برای نجات جان بیمارانی هستند که دچار ایست قلبی شده اند.

- پهپادها در موقعیت هایی که زمان اهمیت زیادی دارد، سریع تر از آمبولانس ها عمل می کنند و اکنون محققان موسسه کارولینسکا در حال بررسی ایده ارسال پهپادهای مجهز به دستگاه های شوک الکتریکی خارجی خودکار (AED) برای نجات جان بیمارانی هستند که دچار ایست قلبی شده اند.

محققان دریافته اند که در بیش از نیمی از موارد، پهپادها سه دقیقه جلوتر از وسایل نقلیه به محل می رسند.

علاوه بر این، در اکثر مواردی که بیمار دچار ایست قلبی شده بود، از دستگاه الکتروشوک ارسال شده توسط پهپاد برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت و مرگ استفاده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آندریاس کلاسون (Andreas Claesson) دانشیار مرکز تحقیقات ایست قلبی در بخش تحقیقات و آموزش بالینی موسسه کارولینسکا و محقق اصلی این مطالعه می گوید: استفاده از دستگاه شوک خارجی مهم ترین عامل در نجات جان افراد است.

ما از تابستان سال 2020 پهپادهای مجهز به دستگاه شوک را مستقر کرده ایم و در این مطالعه نشان دادیم که پهپادها می توانند تا چند دقیقه قبل از آمبولانس به محل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی ثانیه ها حیاتی هستند، پهپادها ناجی جان انسان می شوند

وقتی ثانیه ها حیاتی هستند، پهپادها ناجی جان انسان می شوند