مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 13:252023-11-28بين الملل

اردن لغو قرارداد گازی با رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار داد


مسئولان اردنی می گویند که در سایه تشدید درخواست مردم این کشور برای لغو قرارداد گازی با رژیم صهیونیستی، در حال بررسی جایگزین ها برای آن و همچنین استفاده از ظرفیت های داخلی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، اعتراض ها در اردن نسبت به واردات گاز این کشور از رژیم اشغالگر صهیونیستی که منابع طبیعی ملت فلسطین را غصب کرده به دنبال تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی، شدت گرفته است.

صالح الخرابشه، وزیر انرژی و منابع معدنی اردن یکشنبه با بیان اینکه کشورش در حال بررسی راه حل های احتمالی در صورت متوقف کردن واردات گاز از رژیم صهیونیستی است، توضیح داد که استراتژی اردن مبتنی بر تداوم عرضه انرژی از طریق تنوع بخشیدن به منابع است.

الخرابشه یکشنبه گذشته در جلسه کمیته انرژی پارلمان اردن گفت که کشورش هر لحظه که گاز وارداتی از اسراییل را متوقف کند، گزینه های جایگزین موقت را در اختیار دارد.

وی توضیح داد: یکی از گزینه های جایگزین، کشتی شناور است که نیاز فوری را برای مدت  6 روز فراهم می کند، علاوه بر ذخیره موجود که تا زمان پیدا کردن جایگزین دائمی تا  60 روز گاز مورد نیاز را تامین می کند.

در همین حال طلال النسور، رییس کمیته انرژی و ثروت معدنی در پارلمان اردن هم گفت: اردن در صورتی که تصمیمی سیاسی مبنی بر لغو قرارداد گازی خود با اسراییل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردن لغو قرارداد گازی با رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار داد

اردن لغو قرارداد گازی با رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار داد