مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 11:552023-12-07بين الملل

گزارش نهایی سازمان اطلاعات ترکیه درباره پرونده شبکه جاسوسی موساد علیه ایران


رسانه های ترکیه از تنظیم و ارائه گزارش نهایی سازمان اطلاعات این کشور از پرونده جاسوس موساد به دادگستری ترکیه خبر دادند.

- رسانه های ترکیه از تنظیم و ارائه گزارش نهایی سازمان اطلاعات این کشور از پرونده جاسوس موساد به دادگستری ترکیه خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رسانه های ترکیه گزارش کردند سازمان اطلاعات این کشور (ام آی تی) گزارش نهایی خود از پرونده سلجوق کوچوک کایا بازپرس ترکیه ای متهم به همکاری با سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) را به دادگستری ترکیه تحویل داد.

پیشتر مسوولان ترکیه این فرد و 17 نفر دیگر را به اتهام همکاری با موساد و ارائه اطلاعاتی به آن که می تواند به امنیت ملی این کشور آسیب بزند و نیز زیر نظر گرفتن چند فلسطینی ساکن ترکیه ماه مه بازداشت کردند.

گزارش سازمان اطلاعات ترکیه که پس از انجام تحقیقات لازم به دادگستری ارائه شد، حاکی از دست داشتن کوچوک کایا در همکاری مستقیم با موساد است، موساد با راه اندازی یک شبکه اطلاعاتی از شهروندان ترکیه ای و دیگر اتباع ساکن ترکیه، در ازای پول، اطلاعات محرمانه ای را از آن ها دریافت می کرد.

همچنین در این گزارش آمده است، موساد از اطلاعات کوچوک کایا برای دستیابی به اطلاعاتی از برخی نهادهای عمومی جهت فراهم کردن مقدمات ارتکاب جنایاتی چون قتل، آدم ربایی و تهدید برخی افراد د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش نهایی سازمان اطلاعات ترکیه درباره پرونده شبکه جاسوسی موساد علیه ایران

گزارش نهایی سازمان اطلاعات ترکیه درباره پرونده شبکه جاسوسی موساد علیه ایران