مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 13:552023-11-30بين الملل

نیویورک تایمز: ایران و آمریکا خواهان گسترش جنگ در منطقه نیستند


یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تحلیلی نوشت «تهران و واشنگتن، هیچ یک خواهان گسترده تر شدن جنگ اسراییل علیه غزه به منطقه نیستند» اما یک اشتباه محاسباتی از سوی هر یک از طرفین می تواند به وقوع جنگی بزرگ تر منجر شود.

- یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تحلیلی نوشت تهران و واشنگتن، هیچ یک خواهان گسترده تر شدن جنگ اسراییل علیه غزه به منطقه نیستند اما یک اشتباه محاسباتی از سوی هر یک از طرفین می تواند به وقوع جنگی بزرگ تر منجر شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقامات ایران و آمریکا، هر دو می گویند که نه تهران و نه واشنگتن خواهان آن نیستند که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به یک درگیری گسترده تر در منطقه تبدیل شود.

در طول هفت هفته گذشته از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گروه های مقاومت در منطقه دست کم 70 حمله راکتی و پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام داده اند.

مقامات آمریکایی می گویند که پنتاگون نیز با چهار دور حمله هوایی به آن ها پاسخ داده؛ پاسخ هایی که بلافاصله با حملات دیگر مواجه شده است.

به نوشته نیویورک تایمز، در این میان، مقامات امنیت ملی آمریکا بیم آن دارند که یک اشتباه محاسباتی در بحبوحه حملات تلافی جویانه، همراه با اعتقاد هر یک از طرفین مبنی بر اینکه طرف مقابل نمی خواهد درگیری بزرگ تری به وجود آید، می تواند دق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز: ایران و آمریکا خواهان گسترش جنگ در منطقه نیستند

نیویورک تایمز: ایران و آمریکا خواهان گسترش جنگ در منطقه نیستند