مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 18:352023-12-17بين الملل

تحلیلگران اسراییلی، مبهوتِ «امپراتوریِ تونلی حماس»


با گذشت بیش از 6 هفته از آغاز حمله زمینی ارتش اسراییل به نوار غزه، محافل رسانه ای تل آویو دلیل شکست های پی درپی نظامیان خود را تونل های جنبش حماس معرفی می کنند.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ امپراتوریِ تونلی حماس در غزه یکی از پیچیده ترین چالش های ارتش اسراییل در جنگ محسوب می شود ؛ این بخشی از گزارش روزنامه عبری هاآرتص در تحلیل وضعیت درگیری هاست.

  در ادامه این گزارش آمده است که نیروهای حماس هر روز برای مبارزان ما کمین می کنند و منتظر لحظه ای هستند که از زیرزمین بیرون بیایند و با شلیک گلوله، موشک های ضدتانک و وسایل انفجاری افسران اسراییلی را غافلگیر کنند.

باوجود آنکه محافل غربی بارها از ایده ناممکنِ غرق کردن تونل های حماس صحبت کرده اند، تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت یوسی یهوشواع اذعان کرد حتی این کار هم در درگیری های زیرزمینی، برتری را حماس بر هم نمی زند .

یهوشواع از تونل ها به عنوان بخشی از شکست در این جنگ یاد کرده و تصریح می کند که اسراییل از این پرسش مهم نمی تواند فرار کند که چگونه می توان با چنین ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری جهانی شکست خورد؟ این فوبیای اسراییلی ها از جایی شروع شد که دو روز پیش، جمعه 15 دسامبر یکی از نیروهای حماس با انتشار فیلمی خون برجای مانده و سلاح رهاشده نظامیان اسراییلی در یکی از تونل ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگران اسراییلی، مبهوتِ «امپراتوریِ تونلی حماس»

تحلیلگران اسراییلی، مبهوتِ «امپراتوریِ تونلی حماس»