مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 10:302023-12-20پزشكي

70 درصد عفونت های بیمارستانی قابل پیشگیری است


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: 70 درصد عفونت های بیمارستانی و ناشی از مداخلات بهداشتی و درمانی با ساده ترین روش ها قابل پیشگیری هستند و می توانند بخش زیادی از بار مالی ناشی از عفونت های بیمارستانی را کاهش دهند.

- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: 70 درصد عفونت های بیمارستانی و ناشی از مداخلات بهداشتی و درمانی با ساده ترین روش ها قابل پیشگیری هستند و می توانند بخش زیادی از بار مالی ناشی از عفونت های بیمارستانی را کاهش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مراسم افتتاحیه یازدهمین کنگره تخصصی کنترل عفونت و استریلیزاسیون مواد و تجهیزات پزشکی دکتر علیرضا زالی عفونت ناشی از خدمات سلامت را مسئله جدی در تمام جهان برشمرد که جغرافیا نمی شناسد.

وی افزود: گرچه در سال های اخیر با راهبردهای بسیار مهم در سطح سیاستگذاری و اجرا عفونت بیمارستانی در حال کاهش است اما در کشورهای در حال توسعه خطر عفونتهای بیمارستانی همچنان به عنوان یک چالش جدی مطرح است.

زالی هشدارهای پیاپی سازمان بهداشت جهانی در این راستا را حاکی از اهمیت جدی موضوع مقاومت میکروبی و عفونت های بیمارستانی عنوان کرد.

به گفته وی، 70 درصد عفونت های بیمارستانی و ناشی از مداخلات بهداشتی و درمانی با ساده ترین روش ها قابل پیشگیری هستند و می توانند بخش زیادی از بار مالی ناشی از عف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد عفونت های بیمارستانی قابل پیشگیری است

70 درصد عفونت های بیمارستانی قابل پیشگیری است