مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 10:402023-12-06دانش

پرتاب موفقیت آمیزنسل جدید کپسول های زیستی یا پرتابگر «سلمان»


کپسول زیستی که با انعقاد قراردادی میان سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه هوافضا طراحی و ساخته شد، صبح امروز از پایگاه فضایی سمنان پرتاب شد.

- پرتاب موفقیت آمیزنسل جدید کپسول های زیستی یا پرتابگر سلمان کپسول زیستی که با انعقاد قراردادی میان سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه هوافضا طراحی و ساخته شد، صبح امروز از پایگاه فضایی سمنان پرتاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جدیدترین کپسول زیستی ایران با پرتابگر بومی سلمان با موفقیت پرتاب شد سخنگوی سازمان فضایی ایران در این باره گفت: با پرتاب موفق این کپسول 500کیلویی توسعه فناوری های مختلف طرح اعزام به فضا شامل پرتاب، بازیابی، سامانه های کنترل سرعت و سپر ضربه گیر، آیرودینامیک کپسول و چتر، سامانه های مربوط شرایط زیستی و.

آزمایش شد کپسول زیستی ایرانی به عنوان جدیدترین نسل از کپسول های زیستی ایران که صبح امروز پرتاب شد، طی انعقاد قراردادی در پژوهشگاه هوافضا طراحی و ساخته شد و صبح امروز دوشتبه 13 آذر از پایگاه فضایی سمنان پرتاب شد.

این کپسول زیستی قادر به حمل انسان نیست اما دارای قابلیت های بسیار پیشرفته تری نسبت و طبق اعلام سازمان فضایی این کپسول ویژگی های پیشرفته تر و بهتری به نسبت کپسول های قبلی دارد که یکی از مهمترین این ویژگی ها، قابلیت هدایت و کنترل کپسول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب موفقیت آمیزنسل جدید کپسول های زیستی یا پرتابگر «سلمان»

پرتاب موفقیت آمیزنسل جدید کپسول های زیستی یا پرتابگر «سلمان»