مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 14:302023-12-03سياسي

احیاء سنت اعتکاف مدیون انقلاب اسلامی است


مدیر تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: احیاء سنت اعتکاف مدیون انقلاب اسلامی است و یکی از رویش های انقلاب اسلامی، اعتکاف است که سنت دینی منابع دینی ما را احیا کرد.

- حجت الاسلام والمسلمین علی بخشی امروز 12 آذرماه، در نشست خبری تشریح برنامه های معنوی اعتکاف در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در آیه 125 سوره بقره .

وَ عَهِدْنَآ إِلَی إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْمَعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّآئِفِینَ وَ الْعَکِفِینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ؛ (1) و ما به ابراهیم و اسماعیل امر کردیم که خانه مرا برای طواف کنندگان و مجاوران و رکوع کنندگان و سجده کنندگان پاک و پاکیزه کنید .

این آیه معتکفین را بسیار ارج می نهد.

افرادی که در این زمینه و در حرم مطهر خدمت می کنند در واقع کار پیغمبرانه انجام می دهند.

وی افزود: رویدادهای دینی که خود دین وضع کرده نظم، کارکردها و فلسفه های منحصر به فرد خود را دارند که یکی از آن رویدادها اعتکاف رجبیه است که در 13، 14 و 15 ماه رجب برگزار می شود که به ایام البیض معروف است.

احیاء سنت اعتکاف مدیون انقلاب اسلامی است و یکی از رویش های انقلاب اسلامی، اعتکاف است که سنت دینی منابع دینی ما را احیا کرد.

مدیر تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی عنوان کرد: در سال های ابتدایی که اعتکاف برگزار شد تا حدودی مساجد بودند و تنها در مشهد 418 مسجد اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیاء سنت اعتکاف مدیون انقلاب اسلامی است

احیاء سنت اعتکاف مدیون انقلاب اسلامی است