مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 21:252023-11-25اجتماعي

درخواست شورای شهر شهر درباره خانه تاریخی ابریشمی


رییس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر حفظ بناهای تاریخی در رشت گفت: خانه ابریشمی رشت با هدف تبدیل شدن به یک جاذبه تاریخی گردشگرپذیر به مجموعه مدیریت شهری رشت واگذار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا رییس شورای اسلامی شهر رشت امشب در ساختمان شورا و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خانه ابریشمی رشت یک جاذبه گردشگری تاریخی است، اظهار کرد: این بنای تاریخی در میدان بسیج (صیقلان) واقع شده و یکی از خانه های بر جا مانده از دوران قاجار است.

وی با بیان اینکه خانه ابریشمی به واسطه شرایط ظاهری، فیزیکی و قدمت بالا می تواند به یکی از دیدنی ترین نقاط گردشگری رشت تبدیل شود، افزود: در سطح رشت بناهای زیبای فراوانی از دوره های مختلف تاریخی وجود دارد که با احیاء و بازسازی می توانند به یک مکان گردشگری به منظور جذب حداکثری و ماندگاری گردشگران در ایام مختلف سال به ویژه ایام نوروز و فصل تابستان تبدیل شود.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه خانه ابریشمی رشت می تواند به منبع درآمد پایدار برای رشت تبدیل شود، گفت: در حال حاضر خانه ابریشمی تحت تملک دانشگاه گیلان است و امیدواریم بتوانیم با رایزنی ها و انعقاد تفاهم نامه در این باره گام های موثری برداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست شورای شهر شهر درباره خانه تاریخی ابریشمی

درخواست شورای شهر شهر درباره خانه تاریخی ابریشمی