مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 08:402023-12-03اقتصادي

برداشت سالانه 7 هزار تن انار از باغات سروآباد


سالانه 7 هزار تن انار در سطح باغات شهرستان سروآباد برداشت و روانه بازار می شود.

- عباس شریفی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 430 هکتار باغ انار در شهرستان سروآباد وجود دارد که 400 هکتار آن بارور و 30 هکتار غیربارور است.

وی به برنامه ریزی برای بارورکردن انارستان های غیربارور اشاره کرد و گفت: به علت متفاوت بودن ارتفاع زمین باغات در شهرستان سروآباد زمان برداشت انار متفاوت و معمولا از اوایل مهر تا اواسط آبان ماه در شهرستان شروع برداشت است.

به گفته وی، در برخی نقاط این شهرستان قبل از بارش باران برداشت انجام و در بعضی روستاها مثل روستای دله مرز بعد از بارش برداشت انجام می گیرد.

سرپرست جهاد کشاورزی سروآباد گفت: برداشت انار در باغات مرغوب این شهرستان به 20 تن در هکتار و متوسط برداشت آن 17 تُن است به صورت میانگین سالانه 7 هزار تن انار در سطح باغات شهرستان سروآباد برداشت و روانه بازار می شود.

شریفی با بیان اینکه بیشترین سطح برداشت انار مربوط به روستاهای ژیوار، بلبر، ناو، سلین، دل و دله مرز و شهر هورامان است، عنوان کرد: تولید انار به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای 800 خانوار شغل ایجاد کرده است.

وی از افزایش 2 هزار تن تولید انار در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: 65 درصد از انار به صورت تازه خوری مصرف و 35 درصد هم به فراورده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت سالانه 7 هزار تن انار از باغات سروآباد

برداشت سالانه 7 هزار تن انار از باغات سروآباد