مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 09:452023-12-17اقتصادي

رشد 68 درصدی توزیع بذر گندم در ایلام


در سال زراعی جاری 21 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در بین کشاورزان توزیع شده است که نسبت به سال گذشته 68 درصد افزایش داشته است.

- حشمت عزیزان رییس جهاد کشاورزی ایلام، صبح یکشنبه 26 آذرماه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ایلام یکی از قطب های تولید بذور اصلاح شده گندم در کشور است، با این وصف در سال زراعی جاری بنابر پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر تر سالی و بارش های مناسب، کشاورزان اقدام به توسعه و افزیش سطح کشت گندم در استان و بلکه در کشور کرده اند، و تقاضا برای بذر افزایش یافته است، که تاکنون 21 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: این در حالی است که کل سال گذشته 12500 تن بذر گندم توزیع شده است، در حالی که امسال نسبت به سال گذشته 68 درصد افزایش نشان می دهد.

رییس جهادکشاورزی ایلام ادامه داد: بنابر دستورالعمل وزرات جهادکشاورزی سازمان جهادکشاورزی متعهد است که 65 درصد بذور گندم آبی و 45 درصد بذور گندم کشاورزان را تامین کند و مابقی کشاورزان از گندم سال گذشته به عنوان بذر مصرفی خود استفاده کنند که تاکنون 21 هزار تن تامین و تدارک دیده شده است.

عزیزان خاطرنشان کرد: در بیشتر استان های کشور حتی استان هایی مانند خوزستان کمبود بذر وجود داشته و استان ایلام جزو معدود استان هایی بوده که بذر کشاورزان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 68 درصدی توزیع بذر گندم در ایلام

رشد 68 درصدی توزیع بذر گندم در ایلام