مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 07:502023-12-18بين الملل

پرتاب موشک بالستیک کره شمالی به سمت دریای ژاپن


وزارت دفاع ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد که کره شمالی ساعت 8:24 دقیقه صبح امروز دوشنبه (به وقت محلی)، ساعاتی پس از پرتاب یک موشک کوتاه برد یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از شبکه تلویزیونی ان اچ کی، در این بیانیه آمده است: موشک بالستیک کره شمالی احتمالاً خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن (EEZ) خواهد افتاد.

این بیانیه می افزاید: انتظار می رود این موشک حدود ساعت 9:37 دقیقه صبح امروز در نزدیکی جزیره هوکایدو خارج از منطقه اقتصادی انحصاری این کشور در دریای ژاپن سقوط کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: گارد ساحلی ژاپن نیز حوالی ساعت 8:28 دقیقه صبح امروز اعلام کرد که کره شمالی احتمالا یک موشک بالستیک پرتاب کرده است و از کشتی ها خواست احتیاط کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازان اچ کی، دولت ژاپن یک جلسه اضطراری از مقامات وزارتخانه های مرتبط در دفتر نخست وزیری این کشور تشکیل داد تا اطلاعات مربوط به پرتاب را جمع آوری کرده و آسیب های احتمالی را بررسی کند.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن پس از برگزاری این جلسه اضطراری، اعلام کرد: تاکنون هیچ خسارتی از محل سقوط این موشک گزارش نشده است.

همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری کیودو نیوز، وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات ارشد ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب موشک بالستیک کره شمالی به سمت دریای ژاپن

پرتاب موشک بالستیک کره شمالی به سمت دریای ژاپن