مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 12:162023-12-16اقتصادي

پهنه ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تن رسید


مهدی سیفی باغی خانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: شناسایی محدوده های امیدبخش معدنی در کردستان دستاورد ارزشمندی در راستای به فعالیت رساندن ظرفیت معدنی این استان است و با اجرای این مهم بستر مناسب برای رونق سرمایه گذاری فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر 58 درصد از سطح استان به عبارتی 12 هزار و 700 کیلومتر مربع پهنه بندی و زیر اکتشافات نوین معدنی و زمین شناسی قرار گرفته است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با توجه به پرواز ژئو فیزیک انجام گرفته 58 درصد زمین ها در چهار پهنه دیواندره، سقز، قروه و بیجار در قالب 40 محدوده برای بحث تعیین تکلیف و جذب سرمایه گذار به ایمیدرو داده می شود.

سیفی باغی خانی ادامه داد: همچنین با اکتشافات انجام شده 7 محدوده امیدبخش طلا و سنگ آهن در پهنه سقز، 6 محدوده در پهنه بیجار و 14 محدوده طلا و سنگ آهن در پهنه قروه شناسایی شده است.

وی یادآور شد: در مجموع تا پیش از این 600 میلیون تن ذخیره قطعی انواع مواد معدنی در کردستان را داشتیم که با توجه به اکتشافات صورت گرفته، اکنون ذخایر معدنی ما به یک میلیون تن می رسد.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در طرح احیا فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس 359 فقره پروانه بهره برداری با اشتغال اسمی 5121 نفر و اشتغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهنه ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تن رسید

پهنه ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تن رسید