مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 23:102023-12-08اقتصادي

آبگیری و بهره برداری از سد شوریجه سال 1403 آغاز می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز جمعه در بازدید از ساختمان سد مخزنی در حال ساخت شوریجه سرخس اظهار کرد: - محرابیان گفت: آبگیری و بهره برداری از سد شوریجه نیمه اول سال آینده آغاز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز جمعه در بازدید از ساختمان سد مخزنی در حال ساخت شوریجه سرخس اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت سد شوریجه سرخس خراسان رضوی با رقم بیش از 12 هزار میلیارد ریال به طور کامل توسط دولت سیزدهم تأمین شده است و اکنون مشاوران و پیمانکاران به صورت شبانه روزی و به سرعت در حال فعالیت هستند.

وزیر نیرو افزود: حوضه آبریز این سد به طور کامل در استان خراسان رضوی واقع شده که عدم وابستگی آن به منابع آب برون مرزی، ریسک تأمین آب مشهد و سرخس را کاهش خواهد داد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با توجه به ظرفیت آورده ای سیلابی مخزن سد شوریجه و نیاز شدید شهرستان های مشهد و سرخس به جبران کسری آب، آبگیری و بهره برداری از این سد در نیمه اول سال آینده آغاز می شود.

محرابیان ادامه داد: در طراحی این سد با احتساب ضریب اطمینان پذیری لازم، حدود 20 میلیون مترمکعب در سال برای مصارف شرب، صنعت و محیط زیست پیش بینی شده است که مازاد بر این تخصیص، در سال های پرآب در اخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری و بهره برداری از سد شوریجه سال 1403 آغاز می شود

آبگیری و بهره برداری از سد شوریجه سال 1403 آغاز می شود