مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 10:002023-11-22سياسي

بند مربوط به اجاره اراضی ملی و دولتی از لایحه برنامه هفتم حذف شد


نمایندگان مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم را حذف کردند که در آن سازوکاری برای اجاره اراضی ملی و دولتی خارج از محدوده و حریم شهرها و روستاها مشخص کرده بود.

- نمایندگان مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم را حذف کردند که در آن سازوکاری برای اجاره اراضی ملی و دولتی خارج از محدوده و حریم شهرها و روستاها مشخص کرده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، ماده 35 لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کردند.

ابتدا اصل این ماده به تصویب نرسید؛ سپس پیشنهاد حذف این ماده مطرح شد و با رای نمایندگان، ماده 35 از لایحه برنامه حذف شد.

در این ماده آمده بود: وزارت جهاد کشاورزی در راستای امنیت غذایی و خودکفایی در کالاهای اساسی، احیای مراتع (چرای دام) و جنگل های دست کاشت به صورت آبی و دیم، مکلف است در طول برنامه، اراضی ملی و دولتی خارج از محدوده و حریم شهرها و روستاها که قابل سرمایه گذاری و بهره برداری می باشند را با اولویت متقاضیان بومی و دانش آموختگان بخش کشاورزی صرفاً به صورت اجاره یا حق بهره برداری مشخص واگذار کند.

موقعیت مکانی، اطلاعات توصیفی، کاربری موجود و اطلاعات بهره برداران قانونی اراضی ملی و دولتی از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور در اختیار عموم قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بند مربوط به اجاره اراضی ملی و دولتی از لایحه برنامه هفتم حذف شد

بند مربوط به اجاره اراضی ملی و دولتی از لایحه برنامه هفتم حذف شد