مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 13:052023-11-29سياسي

حفاظت از خاک در تأمین امنیت غذایی نقش بسزایی دارد


رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به روز جهانی خاک با شعار «خاک و آب، منشأ زندگی» گفت: حفاظت از خاک در تأمین امنیت غذایی نقش بسزایی دارد.

- ایسنا/همدان رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به روز جهانی خاک با شعار خاک و آب، منشأ زندگی گفت: حفاظت از خاک در تأمین امنیت غذایی نقش بسزایی دارد.

رضا بهراملو با اشاره به ضرورت حفظ خاک در آستانه روز جهانی خاک، اظهار کرد: 14 آذر روز جهانی خاک با شعار خاک و آب، منشأ زندگی است به ویژه که در شرایط فعلی غذا یک اسلحه و خاک کارخانه تولید این اسلحه به شمار می آید.

وی با بیان اینکه اهمیت خاک حاصلخیز به منظور تأمین و پایداری امنیت غذایی به ویژه در محصولات استراتژیک بر کسی پوشیده نیست، افزود: تنها شش درصد از اراضی کشور، خاک حاصلخیز کلاس یک و 23 درصد خاک حاصلخیز کلاس دو است.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، بهراملو یادآور شد: حفاظت از خاک حاصلخیز الزامی است، از همین رو در حوزه ساخت و ساز یا ایجاد واحدهای تولیدی حفظ این 29 درصد باید مدنظر باشد.

وی در بخش دیگری از اقدامات انجام شده در راستای حفظ اراضی حاصلخیز یاد کرد و گفت: در کنار برنامه های مدون و ترویجی در بخش های مختلف کشاورزی، اقداماتی در راستای حفظ خاک نیز مد نظر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از خاک در تأمین امنیت غذایی نقش بسزایی دارد

حفاظت از خاک در تأمین امنیت غذایی نقش بسزایی دارد