مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 11:202023-12-14اجتماعي

تالاب های کرمانشاه با وجود بارش باران هم، هنوز تشنه اند


رییس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: بارندگی های پاییزی فعلا در آن حدی نبوده که سبب احیای تالاب ها و سراب های شهرستان شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدحسین فلاحتی رییس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تالاب های این شهرستان با توجه به بارش های پاییزی، اظهار کرد: بارندگی های فعلی در آن حدی نبوده که سبب احیای تالاب ها و سراب ها شود، ولی امیدواریم با ادامه روند بارندگی ها؛ در اسفندماه شاهد احیای تالاب ها باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت آب منطقه، کشاورزان باید با همکاری جهاد کشاورزی از کشت محصولات آب بر خودداری و به سمت کشت محصولاتی با نیاز آبی کم بروند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت حال حاضر تالاب هشیلان، گفت: با اتمام فصل آبیاری در این محدوده؛ سطح آب های زیرزمینی مقداری بالا آمد و آب حیات وحش تأمین شده، البته احیای تالاب به آن صورتی که مدنظر است هنوز تحقق نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان برداشت از آب های زیرزمینی سبب شده سطح آب های زیرزمینی بیش از حد کاهش یابد و این افت آب های زیرزمینی نفس زمین را بریده و اگر مردم کمک نکنند هر سال وضعیت بدتر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب های کرمانشاه با وجود بارش باران هم، هنوز تشنه اند

تالاب های کرمانشاه با وجود بارش باران هم، هنوز تشنه اند