مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 13:102023-12-07بين الملل

تکاپوی ارتش آمریکا برای اسکورت کشتی ها در دریای سرخ


در بحبوحه اقدامات ارتش یمن در حمایت از فلسطین و حملات به کشتی های رژیم صهیونیستی، مقام های نظامی آمریکایی گفتند که در حال بررسی تقویت حفاظت از کشتی های تجاری در دریای سرخ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه آمریکایی سی ان ان به نقل از مقام های نظامی گزارش داد در بحبوحه حملات موشکی اخیر شبه نظامیان حوثی (انصارلله یمن) به کشتی ها در دریای سرخ ، ایالات متحده مشغول بررسی تقویت حفاظت کشتی های تجاری اطراف مسیر حیاتی کشتیرانی در دریای سرخ است.

طبق این گزارش، آمریکا راه های افزایش امنیت در این منطقه را با اعضای نیروهای دریایی ترکیبی، گروه دریایی چندملیتی که وظیفه حفاظت از کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را برعهده دارد، بررسی کرده است .

بر اساس این گزارش، مقام های آمریکایی علناً گفته اند گفت وگوها بر امکان اسکورت کشتی های فعال در دریای سرخ و کشتی هایی که از تنگه باب المندب به سمت خلیج عدن عبور می کنند--کانال باریکی که یمن و شاخ آفریقا را از هم جدا می کند، متمرکز شده است.

  نایب رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه در بین حضار در شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت هفت عضو این گروه ضربت که از 39 کشور با فرماندهی چرخشی تشکیل شده، پیشنهاد کمک داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکاپوی ارتش آمریکا برای اسکورت کشتی ها در دریای سرخ

تکاپوی ارتش آمریکا برای اسکورت کشتی ها در دریای سرخ