مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 21:102023-12-03اقتصادي

فرش های تولیدی مددجویان زندان شیروان به اروپا صادر شد


4 تخته فرش نفیس ایرانی که توسط مددجویان زندان شیروان بافته شده بود، به کشور آلمان صادر شد - یزدان عاملی راد رییس اداره زندان شیروان در گفت و گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: طی تفاهم نامه مجتمع قالیبافی اعلابافان آپادانا با کشور آلمان، 4 تخته فرش، به ارزش 10 هزار یورو به کشور آلمان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بافت این فرش های نفیس در مدت زمان 8 ماه توسط مددجویان زندان شیروان بافته شده است، گفت: طی قراردادی که با کشور کانادا بسته شده است، یک هزارو 500 متر فرش نفیس، طی یک سال آینده تولید خواهد شد.

رییس اداره زندان شیروان افزود: 450 مددجوی زندان شیروان به طور مستقیم در کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی زندانیان فعالیت دارند و پس از کسب مهارت، درآمد حاصله برای تامین نیازهای خانواده زندانیان به حساب مددجوی زندان واریز می شود.

عاملی راد تصریح کرد: اشتغال زندان شیروان شامل 4 کارگاه قالی بافی، معرق، خیاطی و صنایع دستی است و آموزش مددجویان زندان توسط مربیان و کارآفرینان انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 60 عدد دارقالی در زندان شیروان برپاست بیان کرد: در تعداد 40 دار قالی فرش های صادراتی بافته می شود.

رییس اداره زندان شیروان با اشاره به برپایی دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای مددجویان زندان شیروان خاطرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش های تولیدی مددجویان زندان شیروان به اروپا صادر شد

فرش های تولیدی مددجویان زندان شیروان به اروپا صادر شد