مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 13:152023-12-09فرهنگي

نمایشگاه «دل نور» احیا کننده رشته آیینه کاری


همایون مقدس استاد و پژوهشگر حوزه خط در آیین افتتاحیه نمایشگاه«دل نور» گفت: هنر آینه کاری و کوفی نگاری تجلی معنویت و رشد است.

تلاش داریم این هنر که تا قرن ششم جایگاه فوق العاده ای به دست آورده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، آیین افتتاحیه این نمایشگاه با خوش آمد گویی سید امیرناصر جاوید، قائم مقام رییس حوزه هنری در امور بین الملل و مصطفی مومنی راد مدیر مرکز معماری حوزه هنری به هنرمندان و علاقه مندان حاضر در این رویداد آغاز شد.

کوفی نگاری؛ تجلی معنویت و رشد همایون مقدس استاد و پژوهشگر حوزه خط و گرافیک در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه پیش رو تنها کاری است که می توانستیم برای هنر آینه کاری و کوفی نگاری که بعد از سدهای زیاد حق آن پایمال شده بود و با حرکت شکنی برای این خط مقدس روبرو شده بود انجام دهیم.

با تلاش های استاد جزایری نهادهایی مثل مرکز معماری حوزه هنری پای کار آمدند و از من خواستند تا شاگردانی در این زمینه تربیت کنم.

مقدس در پایان با تاکید بر اینکه نگاه به خط کوفی انگار نگاه به یک امر مقدس است، افزود: هنر آینه کاری و کوفی نگاری تجلی معنویت و رشد است.

تلاش داریم این هنر که تا قرن ششم جایگاه فوق العاده ای به دست آورده بود، به معماری و سنت کتابت بازگردد چرا که موجب افتخار تمام ما ایرانیان و اسلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه «دل نور» احیا کننده رشته آیینه کاری

نمایشگاه «دل نور» احیا کننده رشته آیینه کاری