مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 21:152023-12-21پزشكي

گرگی که 8 نفر را در شهر درود زخمی کرد هار بود


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از مثبت شدن نمونه هاری یک قلاده گرگ که پیش تر 8 نفر از اهالی شهر درود واقع در شهرستان زبرخان را زخمی کرده بود خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از مثبت شدن نمونه هاری یک قلاده گرگ که پیش تر 8 نفر از اهالی شهر درود واقع در شهرستان زبرخان را زخمی کرده بود خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه اینکه در صورت عدم مراجعه و دریافت واکسن هاری در افراد مورد حمله توسط حیوانات (وحشی و اهلی) مرگ بر اثر بیماری پس از بروز علائم بیماری هاری قطعی و غیر قابل درمان است، نمونه هاری از لاشه گرگ گرفته شد و به مرکز تشخیص ذیصلاح توسط اداره دامپزشکی ارسال شد و پس از انجام آزمایش های تشخیصی از نظر هاری مثبت اعلام شد.

وی ضمن بیان اینکه اقدامات اولیه شامل شستشوی زخم، واکسیناسیون و تزریق سرم ضد هاری تمام 8 مجروح به صورت کامل تاکنون انجام شده است، ادامه داد: بیماری هاری یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که در خیلی از مناطق جهان شایع بوده و در ایران نیز یک اولویت مهم به شمار می آید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با وجود اینکه در ایران میلیاردها تومان برای درمان پیشگیری از هاری هزینه می شود، متأسفانه سالانه بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرگی که 8 نفر را در شهر درود زخمی کرد هار بود

گرگی که 8 نفر را در شهر درود زخمی کرد هار بود