مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 11:452023-12-20بين الملل

شهرداری یا جنگلداری؟


چندی پیش شهرداری چالوس از انعقاد قرارداد ایجاد بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه در جنگل های جنوب این شهر خبر داد.

تا قبل از این خبر، شهرستان نور استان مازندران با 3600 هکتار، - عنوان بزرگترین پارک جنگلی کشور و خاورمیانه را یدک می کشید؛ اکنون اما بحث بر سر مساحتی بیش از 5700 هکتار است؛ اقدامی تامل برانگیز از سوی شهرداری یک شهر شمالی و سازمان منابع طبیعی که گمانه زنی ها مبنی بر سوءاستفاده از این پهنه عظیم را به اذهان متبادر می کند.

واقعیت ماجرا چیست؟ 19 آذرماه بود که خبری در رابطه با ایجاد یک پارک یا تفرجگاه جنگلی به مساحت تقریبی 6000 هکتار معادل 6 میلیون مترمربع از مناطق جنگلی شهرستان چالوس با تیتر بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه سرخط خبرها قرار گرفت.

در خبرها آمده بود که به همت مدیریت شهری چالوس و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر، قرارداد بزرگترین پارک جنگی و ظرفیت گردشگری به مساحت تقریبی 6 هزار هکتار در میان جنگل های ورگاویچ چالوس منعقد شد.

مسعود یعقوبی، شهردار چالوس، در نشست خبری گفته بود که این پارک جنگلی در جنگل های منطقه ورگاویج ، خانیکان و پلهم کوتی احداث می شود و ساخت مجتمع های تفریحی اقامتی، کلبه ها، آلاچیق، شهربازی، محوطه ورزش جوانان و کودکان، اسکیت، تنیس، والیبال و غیره در این طرح اجرا خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری یا جنگلداری؟

شهرداری یا جنگلداری؟