مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 21:452023-12-04اجتماعي

شروع یک مهمانی زمستانه در تالاب کجی نمکزار نهبندان


مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: پرندگان در پاییز و زمستان در تالاب به سر می برند و با گرم شدن هوا به عرض های شمالی مهاجرت می کنند؛ در برخی از سال ها ممکن است تا اردیبهشت هم مهمان تالاب باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، اسداله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت 577 هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، توسط حفاظت محیط زیست مدیریت می شود.

وی افزود: این تالاب ملی در فصل های پاییز و زمستان آبگیری و به محل امنی برای پرندگان آبزی تبدیل شده؛ همه ساله پذیرای صد ها عدد پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی وهمچنین میزبان برخی پرندگان خشک زی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب بوده، است.

وی گفت: تالاب علاوه بر پرندگان ساکن، همه ساله میزبان جمعیت های بزرگ از پرندگان مهاجر از قبیل: انواع آبچلیک، حواصیل، باکلان، اردک سرسبز، کشیم، خوتکا، چنگر، پاشلک، فالاروپ و .

است که در مسیر مهاجرتشان در آبگیر های استان مستقر می شوند.

 مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تا حدودی کل پهنه تالاب دارای رطوبت بوده و حدود 5 درصد تالاب آبگیری شده، که با مدت مشابه در سال گذشته برابر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع یک مهمانی زمستانه در تالاب کجی نمکزار نهبندان

شروع یک مهمانی زمستانه در تالاب کجی نمکزار نهبندان