مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 10:502023-11-28اقتصادي

هزینه کرد در کتابخانه ها از مالیات کم می کند


طبق ماده 172 قانون مالیات مستقیم، مودیان اگر برای تعمیر، تجهیز و احداث کتابخانه ها هزینه کنند، آن میزان هزینه کرد از درآمد مشمول مالیات کاسته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، وجیه اله ذکوری صبح امروز در نشست توسعه متوازن پیوند صنعت و فرهنگ در کتابخانه مرکزی اظهار کرد: طبق ماده 172 قانون مالیات های مستقیم تمام مودیان چه اشخاص حقیقی و چه حقوقی برای تعمیر، تجهیز و احداث کتابخانه ها هزینه کنند، آن میزان هزینه کرد از درآمد مشمول مالیات کاسته می شود.

وی گفت: به عبارت دیگر اگر 100 تومان برای کتابخانه هزینه شود بین 15 تا 20 تومان از مالیات کاسته می شود و این اتفاق در هر صورت یعنی رد یا قبول اظهارنامه و منوط به نگهداری دفاتر نیز نیست.

مدیرکل امور مالیاتی همدان افزود: لزومی ندارد که پول به حساب کتابخانه ها واریز شود، اگر کتابخانه احداث و یا تعمیر شود و یا از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز شود و کتابخانه ها تأیید کنند چه به صورت نقدی و چه غیر نقدی مشمول ماده 172 می شود و کافی است در اظهارنامه ذکر شود.

  وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی می توانند نسبت به راه اندازی کتابخانه سیار اقدام کنند و این هزینه ها مشمول ماده 172 خواهد شد، حتی اگر زمینی اهدا کنند نیز می توان از هزینه های مالیاتی آنها کاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه کرد در کتابخانه ها از مالیات کم می کند

هزینه کرد در کتابخانه ها از مالیات کم می کند