مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 14:352023-12-18سياسي

حزب حاکم صربستان در انتخابات پیروز شد


رییس جمهور صربستان الکساندر ووچیچ امروز موفق شد جایگاه حزب خود را در پارلمان این کشور تثبیت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  پس  از آن که بررسی نظرات افرادی که رأی داده اند نشان داد که حزب حاکم صربستان موسوم به حزب ترقی خواه صربستان (SNS) بیش از نیمی از کرسی های پارلمانی را  در انتخابات پارلمانی به دست آورده است، رییس جمهور این کشور بالکان الکساندر ووچیچ در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه اعلام پیروزی کرد.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه راشاتودی ، دولت ووچیچ در پی اعتراضات به دو تیراندازی گسترده در ماه می که به مرگ 18 نفر منتهی شد، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شد.

انتخابات پیشین در سال 2022 برگزار شد و انتخابات پارلمانی روز گذشته (یکشنبه)، پنجمین انتخابات از سال 2012 و زمانی است که حزب حاکم برای اولین بار به قدرت رسید.

نظرسنجی در محل رأی گیری مؤ سسات نظرسنجی CeSID و ایپسوس نشان می دهد که حزب SNA، 46 درصد از آراء انتخاباتی را به دست آورده است و حزب مخالف آن یعنی صربستان علیه خشونت (SPN) کمتر از 28 درصد از آراء را به دست آورده است.

بر اساس این گزارش، مجموع 18 حزب برای پارلمان صربستان با 250 کرسی رقابت کرده اند.

SNS احتمالاً 128 کرسی پارلمان را به دست آورد که از 120 کرسی فعلی این حزب فراتر است و احتمالاً با برخی از شرکای فعلی خود وارد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حزب حاکم صربستان در انتخابات پیروز شد

حزب حاکم صربستان در انتخابات پیروز شد