مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 09:252023-12-18اقتصادي

ترفند شرکت های هرمی برای جذب جوانان جویای کار


اغفال جوانان جویای کار با عنوان استخدام در سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی، خرید تورهای مسافرتی و مشاغل با درآمد بالا و کشاندن جوانان و افراد جویای کار به شهرهای تهران و کرج از شایع ترین شیوه و شگرد های شرکت های هرمی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایزنا، شرکت های هرمی به شرکت هایی گفته می شود که اقدام به عضو گیری اعضای جدید نموده و سود اعضای قدیمی از مبالغ اخذ شده از اعضای جدید، پرداخت می شود .

بر این اساس، هر شرکت هرمی که به این منظور تاسیس می شود ، غیرمجاز و غیرقانونی است.

ممنوعیت فعالیت شرکت های هرمی در ایران مانع از آن نشده تا کلاهبرداران از این شیوه برای اغفال کسانی که می خواهند یک شبه ره صدساله را طی کنند، منصرف شوند بلکه هر بار شگردهای آنان تغییر می کند؛ گاهی به نام خرید و فروش طلا و گاهی هم به بهانه فروش اجناسی چون لوازم بهداشتی و یا صنایع دستی؛ شگردهایی که ماهیت آنها بازاریابی شبکه ای و هرمی و هدف نهایی آن اغفال مردم است.

روزگاری شرکت هایی چون گلد کوییست و یا گلدماین با این شیوه به خروج ارز از کشور مبادرت کردند و کسانی که با سودای سودآوری سرشار به جمع آنها پیوستند، سرمایه شان را از دست دادند.

البته این را هم باید گفت که برخی شرکت ها با عنوان شرکت های شبکه ای وارد بازار می شوند اما بعدها فعالیت خود را به شکل هرمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترفند شرکت های هرمی برای جذب جوانان جویای کار

ترفند شرکت های هرمی برای جذب جوانان جویای کار