مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 14:552023-11-23اقتصادي

ضرورت توسعه باغات دیم و مجتمع های گلخانه ای در شهرستان فلارد


رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان فلارد با متوسط بارندگی 700 میلی متر یکی از شهرستان های مستعد توسعه باغات دیم، گیاهان دارویی و مجتمع های گلخانه ای است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر صبح امروز در نشست شورای اداری فلارد پیرامون بخش کشاورزی این منطقه، گفت: این شهرستان با متوسط بارندگی 700 میلی متر یکی از شهرستان های مستعد توسعه باغات دیم، گیاهان دارویی و مجتمع های گلخانه ای است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای 2 طرح کلان توسعه و عمران نقاط روستایی در این شهرستان، افزود: طرح فلارد یک سال های زیادی رها شده بود در حالی که امسال با ظرفیت بخش خصوصی 40 میلیارد تومان سرمایه به این طرح اختصاص داده شد و هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی درون مزرعه ای دارد و تا شروع کشت بهاره به مرحله بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: طرح دوم، پرژوه گرداب سفلی است که از پرژوه های تامین و انتقال آب در اراضی شیب دار می باشد و سال گذشته 10 میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این طرح تخصیص داده شد و امسال نیز نام این پروژه در قرارداد قرارگاه امام حسن(ع) دیده شده است.

برزگر در خصوص ممنوعیت کشت برنج در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در برنامه الگوی کشت 2 هزار و 300 هکتار سطح کشت برنج برای استان در نظر گرفته شده است که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توسعه باغات دیم و مجتمع های گلخانه ای در شهرستان فلارد

ضرورت توسعه باغات دیم و مجتمع های گلخانه ای در شهرستان فلارد