مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 12:152023-12-19ورزشي

از سئول تا توکیو؛ سهم تکواندو ایران در المپیک های مختلف


با نگاهی به حضور تکواندو ایران در ادوار مختلف المپیک می توان دید در 32 سال گذشته تنها 2 بار موفق به کسب سهمیه 4 نفر شدیم که بار اول آزمایشی و دومین مرتبه به همت گروه زنان بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، با نگاهی به حضور ایران در ادوار مختلف المپیک می توان دید در 32 سال گذشته تنها 2 بار موفق به کسب سهمیه 4 نفر شدیم که بار اول آزمایشی بود و دومین بار به همت گروه زنان بود.

سال 1988 در سئول برنز فیصل دانش، سال 1992 در اسپانیا نقره فریبرز عسگری و برنز رضا مهماندوست، 2000 در استرالیا برنز هادی ساعی، در یونان اولین طلا توسط هادی ساعی و برنز یوسف کرمی در سال 2004، تک طلا هادی ساعی در 2008 پکن چین، 2012 مدال نقره محمد باقری معتمد، 2016 اخرین مدال ایران به رنگ برنز توسط کیمیا علیزاده 9 مدال رنگارنگ تکواندو در 32 سال بود.

مسابقات گرنداسلم ووشی در سال 2023 به عنوان مهمترین میدان رقابتی بین تکواندوکاران جهان روز گذشته با کسب یک سهمیه برای ایران به پایان رسید، بر آن شدیم تا نگاهی کوتاه به سهمیه های ایران در سال های متمادی بپردازیم، تا اینکه چرا در 2 سال حضور ساعی کسب 4 سهمیه برای ایران مهیا نشد، کسی که شاید حضورش و مدال آوریش به عنوان تنها طلایی تکواندو ایران در طی المپیک های اخیر را نه تنها قلب تپنده این رشته بدانیم، بلکه اسطوره ورزشی ایران باشد که هنوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سئول تا توکیو؛ سهم تکواندو ایران در المپیک های مختلف

از سئول تا توکیو؛ سهم تکواندو ایران در المپیک های مختلف