مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 15:052023-12-19فرهنگي

قصه یک مسئله راهبردی در قرآن است


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قصه گویی، قصه شنیدن و قصه نویسی بر اساس منطق قرآن یک مسئله راهبردی است و لذا باید در مجموعه های مدیریتی امور قرآنی نیز به عنوان یک استراتژی دیده شود.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قصه گویی، قصه شنیدن و قصه نویسی بر اساس منطق قرآن یک مسئله راهبردی است و لذا باید در مجموعه های مدیریتی امور قرآنی نیز به عنوان یک استراتژی دیده شود.

علیرضا معاف در رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی قصه های قرآنی تبیین که با حضور محمدحسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره مهم و راهبردی است چون یک ششم قرآن قصه است، همچنان که پیامبر(ص) با زبان قصه و با عمل خود مردم را دعوت به خیر می کردند و قصه گویی، قصه شنیدن و قصه نویسی بر اساس منطق قرآن یک مسئله راهبردی است.

وی افزود: خود کلمه قصه به معنای حرف دنباله دار است و لذا قصه باید در آن پند و نصیحت و ادامه داشته و اثری بر آن مترتب باشد، در حالی که داستان و رمان می تواند امتداد نداشته باشد.

خدا در قرآن از این فرصت استفاده کرده و یک ششم قرآن را با قصه برای ما فرستاده و این برای ما راهبرد فرهنگی است که باید با زبان عرف و محاوره با مردم صحبت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه یک مسئله راهبردی در قرآن است

قصه یک مسئله راهبردی در قرآن است